Hold dig gode venner med Facebook

Et af de spørgsmål, jeg ofte får, er:

”Hjælp! Hvorfor har Facebook afvist min annonce eller mit boost? Jeg forstår ikke, hvad jeg har gjort forkert.”

Måske har du selv prøvet det? Det er ikke særlig sjovt at bruge lang tid på at lave det helt rigtige opslag eller annonce, vælge blandt tusindvis af billeder og få rynker i panden af koncentration over teksten.Hold dig gode venner med Facebook - blogindlæg af Anita CordesFor så at opleve, at Facebook afviser din annonce eller dit boostede opslag med en eller anden kryptisk besked om, at du ikke overholder Facebooks retningslinjer. Hvad er det nu for noget? Continue reading

Undgå at din marketing bliver en forhindring for dig

Få 4 enkle løsninger til at rydde forhindringerne af vejen.

Synes du, at marketing er et vidt begreb? Og at det er svært at finde ud af, hvor du skal sætte ind, og hvad du skal prioritere? Så er du ikke alene.

Jeg vil vove den påstand, at du kan gøre mange af tingene selv. For i virkeligheden handler det allermest om at blive god til at prioritere dine marketingaktiviteter.

Det kræver dog, at du har lyst til at sætte dig godt ind i tingene og lære, hvordan du overvinder de forhindringer, du støder på. Så din marketing ikke bremser din forretning, men tværtimod bliver en speeder, du kan træde på.

Sådan undgår du at din marketing bliver et forhindringsløb - blogindlæg af Anita Cordes

De 4 forhindringer, der bremser dig i at få succes med din marketing

Jeg hører konstant fra selvstændige, at de ofte støder på en masse forhindringer, som gør, at de ikke får det fulde udbytte af deres marketingindsats. Eller giver op undervejs. Gælder det også for dig?

I det følgende gennemgår jeg de 4 forhindringer hver for sig. Som en bonus præsenterer jeg dig for nogle enkle løsninger til, hvordan du overvinder forhindringerne. Continue reading

Facebook – Få meget mere ud af dine opslag

Har du det også sådan, at du synes, at alle andre laver nogle meget flottere og mere interessante opslag på Facebook?

Mens du oplever, at du selv havner i de samme (lidt kedelige) opslag hver gang med et enkelt billede og lidt tekst? Eller en video med lidt tekst?

Måske trænger du bare til at få ladet batterierne op med noget ny inspiration til, hvordan du kan peppe dine opslag op. Det vil jeg gerne give dig her.

Facebook - Få meget mere ud af dine opslag - blogindlæg af Anita Cordes

Du skal skille dig ud fra mængden

Hvis du altid gør det samme, kommer du nemt til at kede dine følgere. Så du skal huske at variere dine opslag, så dine følgere får lyst til at se meget mere fra dig, like, dele og kommentere dine opslag.

Så får du både glade læsere, men også en bedre interaktion. Og dine opslag får en større rækkevidde og når ud til flere, som på sigt kan blive til nye følgere eller kunder.

Det kan være, du slet ikke har opdaget de mange forskellige opslagsmuligheder, der efterhånden er på Facebook.

Continue reading

Få mere trafik på hjemmesiden

Sådan får du flere besøgende og mere trafik på hjemmesiden.

Du ved sikkert allerede, at jo flere besøgende du har på din hjemmeside, jo flere kunder og mere salg. Men vidste du, at det ikke kun handler om at få mere trafik på hjemmesiden og antallet af besøgende. Men også i høj grad om disse ting:

  • Hvor længe bliver folk på din side?
  • Smutter de alt for hurtigt igen?
  • Besøger de kun en enkelt side og går igen?
  • Kontakter de dig eller køber noget?

Få mere trafik på hjemmesiden - blogindlæg af Anita Cordes

Billedet siger det meget godt: Der findes et hav af veje, du kan benytte dig af, for at få mere trafik på hjemmesiden:

  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Opslag på de sociale medier
  • Deling af Facebook-opslag i grupper
  • Annoncering på de sociale medier

Send de besøgende det rigtige sted hen og få mere trafik på hjemmesiden

Det kræver naturligvis, at du husker at linke til den side, du specifikt ønsker at sende folk ind på. Det nytter ikke noget bare at skrive adressen på din hjemmeside og så håbe på, at de besøgende selv finder det, du vil have dem til at læse. Continue reading

Kender du KISS-reglen?

Gør det så enkelt som muligt.

KISS er et legendarisk rockband, der for mange år siden udgav en lang række LP’er – som det jo hed dengang – og en masse fed musik. De var også kendt for altid at være maskerede, så de frit kunne gå rundt på gaden uden at blive genkendt.

Den var nok aldrig gået i dag, hvor rigtig mange søger at få mest mulig eksponering bl.a. på de sociale medier. Både privat men også som virksomhedsejere.

I dag hørte jeg en af mine all-time favoritter i radioen: ”Shandi”. En total sjæler, som jeg har trampet indtil flere unge mænd over tæerne til. Og den blev hørt med volumen skruet ret højt op.

Kender du KISS-reglen

Mens jeg lyttede til sangen, kom jeg til at tænke på det, der hedder KISS-reglen, men som handler om noget helt andet end gammel rockmusik. KISS = Keep It Simple Stupid

Continue reading

Tør du vise, hvem du er?

Er du blandt de efterhånden mange tusinde selvstændige i Danmark, der ejer en virksomhed, hvor du kun er dig selv?

Så har du med næsten 100% garanti også en hjemmeside. Det er ret svært at drive virksomhed i dag uden en hjemmeside, for hvordan skal dine mulige kunder ellers finde ud af, hvordan du kan hjælpe dem?

Men hvordan omtaler du dig selv på din hjemmeside?

Skriver du jeg, fordi der kun er dig? Eller gør du, som jeg ofte er stødt på, og skriver vi?

Jeg bliver jævnligt spurgt om min holdning til, hvad der er bedst at bruge: vi eller jeg? Jeg er ikke et sekund i tvivl. Hvis der kun er dig i din virksomhed, så skal du naturligvis skrive jeg. Continue reading

What to do? Booste eller annoncere på Facebook?

Hvad virker bedst? Boost eller en rigtig annonce?

Det spørgsmål bliver jeg ofte stillet af kunder og personer i mit netværk. Og det er et rigtig godt spørgsmål. Tidligere ville jeg til enhver tid have sagt, at du ALDRIG skal booste et opslag, men kun bruge ”rigtig” annoncering på Facebook. Altså hvor du bruger Annonceadministratoren eller Power Editor til at lave dine annoncer.

Men så var det, jeg gik hen og blev klogere!

For der er situationer, hvor det faktisk er en god idé at booste dit opslag. Det kommer jeg tilbage til om lidt.

Jeg mener nu stadig, at der er flest fordele ved at lave en rigtig annonce på Facebook. Det er der bl.a., fordi du selv vælger din målgruppe, og hvem du vil annoncere til. Du sparer tilmeld penge, fordi du kan målrette dine annoncer meget mere. Det vil sige, det er kun folk, der i virkeligheden er interesserede i dine annoncer, der ser dem.

Brug det rigtige værktøj og få flere fordele

Når du bruger Annonceadministratoren, får du mange flere muligheder at vælge mellem. Skal folk vide mere, købe nu, tilmelde sig f.eks. dit nyhedsbrev osv. Du kan også lave nogle visuelt flotte annoncer ved at lave billedet f.eks. i Canva, som er et af mine yndlingsprogrammer. Continue reading

Hvornår for meget er for meget, men for lidt ikke er nok

Lyder det her scenarie bekendt? Du sidder bænket i sofaen om aftenen og vil lige tjekke, hvad der sker på de sociale medier, f.eks. Facebook? Din nyhedsstrøm er fyldt med opdateringer fra både venner og firmaer, du følger. Nogle mere spændende end andre.

Mellem endeløse billeder af mad, kæledyr, nyheder osv. dukker der flere ens opslag op i én lind strøm fra den samme person. Hvor interessant er det lige?

Der skal noget til for at få et like

Hvis du er medlem af flere forskellige grupper, har du næsten med garanti set disse ens opslag. Jeg ved ikke, hvordan du har det med dem, men jeg bladrer hurtigt forbi dem og ofrer dem som regel ikke megen opmærksomhed. Continue reading

Gratis betyder ikke længere bare gratis

Dette er vigtig læsning for dig, der skriver nyhedsbreve eller har planer om at gøre det. Og som giver noget gratis væk for at få flere tilmeldinger til din nyhedsbrevsliste.

Det kan være en såkaldt freebie eller kundemagnet i form af en e-bog, en guide, en tjekliste, en video osv.

Der er nemlig kommet nye regler på området, som du skal sørge for at overholde, så du ikke får problemer med lovgivningen.

Gratis har fået en helt ny betydning

Nye regler fra Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden har afgjort, at det ikke længere er lovligt at kalde noget, du giver væk for gratis, hvis det forudsætter, at din modtager skal melde sig til dit nyhedsbrev. Continue reading

Skriv når du har noget på hjerte

Alle taler om det: Et nyhedsbrev og en freebie kan være guld værd for din hjemmeside og din forretning. Er du allerede den lykkelige indehaver af et nyhedsbrev, burde alt jo være i den skønneste orden, og du kan stoppe med at læse her… men hæng alligevel på lidt endnu.

Jeg melder mig ofte til nyhedsbreve, fordi jeg er en nysgerrig rad og godt kan lide at læse, hvad andre skriver om. Men jeg må også indrømme, at jeg jævnligt bliver skuffet.

Du kan skrive nyhedsbreve alle vegne

Måske får jeg en enkelt velkomstmail, og så er der ellers bare stilhed. Larmende tavshed. Som i at der måske går flere måneder, før der kommer et nyt nyhedsbrev.

Til den tid har jeg med stor sandsynlighed glemt, hvorfor jeg overhovedet valgte at følge vedkommende. Og risikoen, for at jeg trykker ”Afmeld”, er ret stor.

Så husk at holde gryden i kog fra starten af. Den, der har tilmeldt sig, har jo gjort det, fordi han eller hun er interesseret i at læse, hvad du har på hjerte. Continue reading