Nyhedsbreve | Underhold dine læsere og sælg mere

Dine nyhedsbreve skal være så interessante, at dine læsere vil have mere fra dig

Har du også tænkt på, at det kunne være en god idé at skrive nyhedsbreve, men ikke fået gjort noget ved det?

Jeg har skrevet mange nyhedsbreve i min tid som fastansat, og jeg har også fået god respons på mange af dem. MEN, hvis jeg havde vidst dengang, hvad jeg ved om nyhedsbreve i dag, er jeg sikker på, at resultatet ville have været et helt andet.

For en del år siden var jeg på et kursus med Christina Klitsgaard (i mine øjne Danmarks bedste til email-marketing), hvor jeg og mange andre skulle blive bedre til at skrive nyhedsbreve. Ret hurtigt spurgte Christina, hvor mange der havde brugt følgende slags indledninger på et nyhedsbrev:

  • Nu er det snart jul igen…
  • Sommerferien står for døren…
  • Godt nytår – nu er det tid til at komme i gang igen…

For hver gang Christina nævnte et eksempel, sad jeg grinende og rakte hånden op. Det var der heldigvis også mange andre, der gjorde!

Du skal have et klart formål med dine nyhedsbreve


For er ovenstående eksempler virkelig det, læserne af dit nyhedsbrev har lyst til at høre om? 


Nej, næppe.


Derfor handler det om at fange læserne allerede i emnefeltet, så de ikke bare sletter dit nyhedsbrev uden at have åbnet det. For så når du aldrig at få dit budskab frem.

Ligesom jeg gør for mange af mine kunder, kan jeg hjælpe dig med at skrive fængende, relevante nyhedsbreve, som dine læsere får lyst til at åbne og læse. Samt ikke mindst: reagere på det budskab, du har.

For det vigtigste formål med nyhedsbreve er, at du vil have dine læsere til at gøre noget. Om det er at blive underholdt, blive klogere af det, du fortæller dem, klikke på købsknappen, booke en samtale osv. osv. 

Du kan tjene penge – mange penge – på nyhedsbreve

Faktisk er nyhedsbreve – hvis de er skrevet rigtigt – et af de allerbedste og billigste marketingtiltag at tjene penge på.

Det koster næsten ingenting i kr. og ører, og du får din investering tilbage igen mange gange uden at skulle gøre ret meget. Og så er det rimelig enkelt at gå til.

Jeg havde brug for en automatiseret serie af nogle gode, skarpe nyhedsbreve, der vekslede mellem at være fyldt med godt indhold og sælgende. Denne opgave klarede Anita for mig til fuld tilfredshed.  

Så hvis du mangler en alsidig, dygtig og meget dedikeret person til at hjælpe dig med at få styr på dine nyhedsbreve, vil jeg klart anbefale dig at kontakte Anita.
Søren Gitz-Johansen, 
Gitz Design

Uden freebie får du ikke mange tilmeldinger


De dage, hvor du bare kunne have en lille boks på din hjemmeside, hvor der stod "Tilmeld dig mit nyhedsbrev" er for længst forbi.


Der er ingen, der har lyst til at give deres mail-adresse uden at vide, hvad der kommer ind den anden vej. Og derfor skal du have en freebie = noget du giver mod at få en mail-adresse/tilmelding.


Eller du bør faktisk have mere end 1 freebie. Jo flere du har, jo flere kan du få ind på dit nyhedsbrev.


Hvad med tekst og design?


En ting er at have fået en god idé til din freebie, men den skal jo både skrives og sættes op i et lækkert design. Og hvordan får du koblet den sammen med dit mailsystem - gerne med en automatisk mail-serie bagefter, så du bruger mindst muligt tid på det?


Alt dette kan jeg hjælpe dig med. Jeg har efterhånden lavet et hav af freebies – både til mange af mine kunder, men også til min egen forretning.

Sådan får du indsamlet nogle email-adresser


Du kan skrive alle de nyhedsbreve, du overhovedet orker. Men hvis du ikke har nogen at sende dem til, spiller det ingen rolle, hvor spændende dine nyhedsbreve er. Derfor kræver det, at du får opbygget en liste med mail-adresser først.


Det kan du gøre sådan: 

  • Hav en tilmeldingsformular eller en pop-up på din hjemmeside eller webshop. Tilbyd noget af værdi mod at få en mail-adresse, en såkaldt freebie. Det kan være tips og tricks til at løse et problem, en guide, en e-bog, en video osv. Eller det kan være en rabat, hvis du har en webshop.
  • Er du lidt mere avanceret, kan du have flere freebies, som du bruger på forskellig vis på din hjemmeside. Hvis du hopper lidt rundt på mine sider og i mine blogindlæg, vil du opdage, at jeg har indtil flere freebies, der hele tiden indsamler mail-adresser. Uden at jeg behøver at røre en finger.
  • Brug din freebie i din autosignatur i dit mailsystem og på dit visitkort og få flere tilmeldinger på den måde. Du kan også indsamle mail-adresser, hvis du deltager på en udstilling. 

Send dine nyhedsbreve ud på en professionel måde


Du kan bruge programmer som MailChimp, Campaign Monitor, Ubivox, ConvertKit, Simplero, Mailerlite m.fl. til at styre det hele for dig. Jeg arbejder primært med MailChimp, som er meget enkelt at bruge og gratis indtil 2.000 mail-adresser og op til 12.000 nyhedsbreve om måneden.


Dette kan du gøre med MailChimp


  • Få lavet din egen designskabelon, så den passer til din hjemmeside og øvrige kommunikation.
  • Sikre at dit nyhedsbrev bliver vist på samme måde uanset hvilket mail-system, det bliver sendt til.
  • Segmentere, hvis du har forskellige målgrupper, som ikke skal modtage det samme nyhedsbrev.
  • Følge med i udsendelsen af dit nyhedsbrev. Hvem/hvor mange har åbnet det, og hvilke links er der klikket på i nyhedsbrevet?

Har du brug for hjælp til enten at komme i gang med Mailchimp eller få opsat og skrevet dine nyhedsbreve, er du meget velkommen til at booke 15 min. gratis rådgivning. Det er helt uforpligtende for dig.

Har du brug for en til at skrive eller redigere dine nyhedsbreve?


Uanset om du aldrig har skrevet et nyhedsbrev eller har skrevet et hav af dem, kan det ofte være en god idé at få hjælp til at få dem til at fremstå helt knivskarpt.


Som erfaren tekstforfatter kan jeg sikre, at du får dit budskab helt ud over kanten. Kæmper du lidt med at få ordene til at makke ret og flyde ud på papiret, så tag fat i mig. Jeg elsker at skrive, og jeg vil også gerne hjælpe dig.


Vigtigt!


Du skal altid have accept fra modtageren, før du må sende nyhedsbreve til en mail-adresse. Du må derfor ikke bare finde mail-adresser på nettet og så sende nyhedsbreve ud i én lang stime. Lovgivningen kræver også, at du har en tydelig afmeldingsknap i dit nyhedsbrev.


Søger du en fagligt dygtig sparringspartner med ordet i sin magt til dine marketingudfordringer, så skal du absolut tage kontakt til Anita Cordes.

Connie Spangenberg  //  Indehaver af Festivitas

Hos Anita har jeg fået den bedste, mest jordnære og effektive rådgivning i meget lang tid. Siden dag 1 i vores samarbejde er jeg kun blevet glædeligt overrasket over det niveau, hun præsterer gang på gang,

Peter Skjerning  //  Indehaver af Skjerning Vinimport

Kontakt mig

Anita Cordes
Peder Mathiasens Vej 4
3460 Birkerød
CVR-nr. 35950710
Tlf.: 40455302

marketing@anitacordes.dk

Anita Cordes
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial