Tjeklisten til din næste freebie

For dig, der gerne vil have flere på dit nyhedsbrev

Hvad er en freebie? En freebie er det, du giver væk i bytte for en tilmelding til dit nyhedsbrev. Også kaldet for en kundemagnet.

Få tjeklisten nu 

Har du ikke et nyhedsbrev endnu? Så kan du passende starte her og komme godt i gang med at bygge din liste og sende nyhedsbreve ud.

Nyhedsbrevet varmer dine læsere op

I dit nyhedsbrev kan du både demonstrere din viden, dele godt indhold, gode tips, forslag og idéer. Du kan også få feedback og input fra dine læsere og naturligvis sælge dit produkt eller din ydelse.

Når du har en nyhedsbrevsliste, er det både sjovere (og mere profitabelt), når du har mange mennesker at sende dine mails ud til.

TJeklisten til din næste freebie - Anita Cordes

Det er her, freebien kommer ind. I dag er det de færreste, der afleverer deres mail-adresse mod blot at ”blive tilmeldt et nyhedsbrev”. Vi forventer at få noget af værdi = en freebie.

Hvad kan du bruge som freebie?

Continue reading

Aktivitetsplanen der styrker din marketing

Når du har en forretning og gerne vil have flere kunder, er der mange forskellige måder du kan markedsføre dig på.

Bruger du en aktivitetsplan, bliver det meget lettere og mere overskueligt for dig at holde styr på dine marketingopgaver.

 Få din egen aktivitetsplan 

Det kan fx være at:

  • Producere nyt indhold til din hjemmeside.
  • Markedsføre dine produkter/ydelser på de sociale medier.
  • Planlægge og skrive nyhedsbreve.
  • Finde på idéer til nye blogindlæg og få dem skrevet.
  • Udvikle nye produkter og få dem markedsført.
  • Lave en freebie, der giver dig flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Listen kan sagtens være længere, og det kan ofte være svært at nå det hele, når du også skal passe dine eksisterende kunder.

Aktivitetsplanen der styrker din marketing - blogindlæg af Anita Cordes

Få en aktivitetsplan der gør dit liv lettere

Continue reading

Få mere trafik på hjemmesiden

Sådan får du flere besøgende og mere trafik på din hjemmeside.

Du ved sikkert allerede, at jo flere besøgende du har på din hjemmeside, jo flere kunder og mere salg.

Men vidste du, at det ikke kun handler om at få mere trafik på hjemmesiden og antallet af besøgende? Men også i høj grad om disse ting:

  • Hvor længe bliver folk på din side?
  • Smutter de alt for hurtigt igen?
  • Besøger de kun en enkelt side og går igen?
  • Kontakter de dig eller køber noget?

Få mere trafik på hjemmesiden - blogindlæg af Anita Cordes

Billedet siger det meget godt: Der findes et hav af veje, du kan benytte dig af, for at få mere trafik på hjemmesiden:

  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Opslag på de sociale medier
  • Deling af Facebook-opslag i grupper
  • Annoncering på de sociale medier

Send de besøgende det rigtige sted hen og få mere trafik på hjemmesiden

Det er vigtigt, at du husker at linke til den side, du specifikt ønsker at sende folk ind på. Det nytter ikke noget bare at skrive adressen på din hjemmeside og så håbe på, at de besøgende selv finder det, du vil have dem til at læse. Continue reading

Du skal ikke altid gøre, som Facebook foreslår

Har du en Facebook-side, som du bruger i din forretning? Hvis ja, så har du med 99,9% sikkerhed oplevet at få en masse opfordringer fra Facebook i dine notifikationer.

Opfordringer som går på, at du ved at gøre ganske lidt kan få meget mere ud af dine opslag, din Facebook-side og din annoncering.

Men nej, du skal ikke altid følge Facebooks notifikationer.

Det skal du ikke, fordi Facebook ofte foreslår noget, som ikke vil gøre nogen forskel for din forretning.

Du skal ikke altid gøre, som Facebook foreslår - Blogindlæg af Anita Cordes

Uanset hvilke notifikationer du får, så skal du ikke lade dig fange ind af Facebooks net, men altid bruge din sunde fornuft.

Continue reading

Hold dig gode venner med Facebook

Et af de spørgsmål, jeg ofte får både fra mine kunder men også fra mit netværk, er:

”Hjælp! Hvorfor har Facebook afvist min annonce eller mit boost? Jeg forstår ikke, hvad jeg har gjort forkert.”

Måske har du selv prøvet det? Det er ikke særlig sjovt at bruge lang tid på at lave et godt opslag eller en fed annonce, nøje udvælge billeder og have tænkt over teksten.Hold dig gode venner med Facebook - blogindlæg af Anita CordesFor så at opleve, at Facebook afviser din annonce eller dit boostede opslag med en ikke særligt forklarende besked om, at du ikke overholder Facebooks retningslinjer. Hvad er det nu for noget? Continue reading

Du skal ikke bruge hele farvepaletten

En af mine store kæpheste, når det handler om hjemmesider, er den stigende tendens til at bruge farvede tekster. Farver kan være flotte og have en god stopeffekt, men alt for tit oplever jeg, at det er svært overhovedet at SE, hvad der står på en hjemmeside.

Indholdet kan være nok så godt og spændende, men hvad nytter det, hvis jeg ikke kan læse selve teksten?

For mange farver er en dårlig idé

Synderen er lyse farver! Lysegrå, lyselilla, lyseblå, lysegrøn… osv. Somme tider kombineret med nogle skrifttyper, der er helt umulige at tyde. Prøv lige at læse denne sætning:

Jeg har et budskab til dig, jeg gerne vil have, du forstår 100%.

Hvad siger du? Kan du se, hvad der står? Forestil dig at skulle læse en hel side eller flere i samme stil. Jeg bliver helt træt i øjnene af bare en enkelt linje. Continue reading

Facebook konkurrencer – Sådan er reglerne

Facebook konkurrencer kan være en rigtig god måde at få mere interaktion med dine følgere på.

Men du skal skrue konkurrencen rigtigt sammen, og så skal du sørge for at overholde Facebooks retningslinjer, så du ikke ender med at skyde dig selv i foden.

Et godt tip er at vælge en præmie, der er relateret til din virksomhed. Sælger du ydelser eller timer, så kan præmien fx være 2 timers sparring, et online kursus eller noget lignende. Har du en webshop, så vælg et fedt produkt, som folk har lyst til at vinde.

Facebook konkurrencer - sådan er reglerne

Undgå for alt i verden at udlodde en Ipad, biografbilletter osv., der ikke gør andet end at sætte gang i alle konkurrencerytterne. Og de har ingen interesse i din virksomhed overhovedet, men jagter blot præmier. Continue reading

Afholder du konkurrencer?

Når du afholder konkurrencer på Facebook, Instagram, andre sociale medier, i dit nyhedsbrev eller på din hjemmeside/webshop, så er det en vigtig ting, du skal vide.

Du skal nemlig huske, at du har pligt til at betale spilleafgift til Skat. Måske lyder det lidt kedeligt, men det er vigtigt at have styr på reglerne, så du ikke får problemer med Skat.

Afholder du konkurrencer? Blogindlæg af Anita Cordes

For du skal tænke på, at Skat er også på fx Facebook, så det er en god idé at sætte dig ind i reglerne, så du ikke får håret i klemme i Skats postkasse.

Jeg har interviewet Susan Vestergaard fra www.1264.dk om, hvad du skal være opmærksom på, når du afholder konkurrencer, og hvordan du får indberettet og betalt spilleafgiften. Og det er faktisk ikke så slemt, som det umiddelbart lyder.

Her i blogindlægget kan du læse mine spørgsmål og Susans svar og få overblik over det hele.

Continue reading

Lav din egen Facebook-gruppe

Forleden fik jeg i en af mine grupper et spørgsmål om, hvordan man rent praktisk opretter en gruppe på Facebook. Hvad skal man huske, hvordan får man inviteret mennesker til at melde sig ind i gruppen osv.? Alt dette og meget mere får du svaret på i dette blogindlæg.

Derfor skal du have din egen Facebook-gruppe

Der er rigtigt mange fordele ved at have din egen gruppe:

  • Du får mulighed for at positionere dig som ekspert inden for dit felt.
  • Du kommer længere ud til en masse mennesker, som lærer dig at kende.
  • Du får masser af god feedback, når du viser, at du gerne vil hjælpe andre.
  • Du kan spørge medlemmerne om ting, du gerne vil vide og kan bruge i din forretning.
  • Du kan dele gode idéer, tips, meningsmålinger, blogindlæg osv. i din gruppe.

Lav din egen Facebook-gruppe. Blogindlæg af Anita Cordes

Men kræver det ikke en masse tid, vil du måske spørge? Jo, det tager tid og engagement at bygge gruppen op, og den lever ikke bare af sig selv.  Men det er absolut arbejdet værd.

Du skal gøre opmærksom på, at gruppen findes, og du skal selv gå forrest med at slå opslag op, svare andre osv. Men når folk først er blevet glade for at være med i din gruppe, vil de også slå ting op og være med til at holde gruppen aktiv.

Sådan opretter du en Facebook-gruppe

Continue reading

Hvordan tandlægen spiste en hel elefant uden at få noget galt i halsen

Hen over sommeren 2018 har jeg haft fornøjelsen af at hjælpe en af mine nye kunder, tandlæge Pia Strabo, med at få lavet en helt ny hjemmeside. I tæt samarbejde med Pia selv og webdesigner Tine Appel fra Appel Design.

Det var et større projekt, hvor jeg udover at skulle redigere/omskrive alle teksterne til hjemmesiden også var tovholder på hele projektet.

Da hjemmesiden var klar til at blive lanceret, bad jeg Pia, om hun ville skrive en udtalelse til mig om, hvordan vores samarbejde havde været.

Sjældent har jeg været så rørt som den søndag aften, hvor Pia midt i sin ferie havde taget sig tid til at skrive 2,5 siders udtalelse til mig. Så det her blogindlæg er lidt atypisk, for det her er Pias beskrivelse med hendes egne ord.

Og ja, det er et langt indlæg, men jeg håber, du har lyst til at læse med. Det kunne jo være, at du selv står med nogle af de samme overvejelser.

Af Pia Strabo: Du kan sagtens spise en elefant – hvis du tager den i små bidder

”Det ordsprog har fulgt mig i mange år og er min måde at beskrive, hvordan jeg taklede opgaven med at få lavet en helt ny hjemmeside – uden at få tingene galt i halsen undervejs.

Hvordan tandlægen spiste en hel elefant uden at få noget galt i halsen - blogindlæg af Anita Cordes

Der har været en del elefanter i mit liv, og oftest er jeg kommet igennem selv – uden hjælp, fordi det var udfordrende, lærerigt og din egen tid er jo den billigste. Vel og mærke, når der var nok af den.

Continue reading