Få mere trafik på hjemmesiden

Sådan får du flere besøgende og mere trafik på hjemmesiden

Du ved sikkert allerede, at jo flere besøgende du har på din hjemmeside, jo flere kunder og mere salg. Men vidste du, at det ikke kun handler om at få mere trafik på hjemmesiden og antallet af besøgende. Men også i høj grad om disse ting:

  • Hvor længe bliver folk på din side?
  • Smutter de alt for hurtigt igen?
  • Besøger de kun en enkelt side og går igen?
  • Kontakter de dig eller køber noget?

Få mere trafik på hjemmesiden - blogindlæg af Anita Cordes

Billedet siger det meget godt: Der findes et hav af veje, du kan benytte dig af, for at få mere trafik på hjemmesiden:

  • Blogindlæg
  • Nyhedsbreve
  • Opslag på de sociale medier
  • Deling af Facebook-opslag i grupper
  • Annoncering på de sociale medier

Send de besøgende det rigtige sted hen og få mere trafik på hjemmesiden

Det kræver naturligvis, at du husker at linke til den side, du specifikt ønsker at sende folk ind på. Det nytter ikke noget bare at skrive adressen på din hjemmeside og så håbe på, at de besøgende selv finder det, du vil have dem til at læse.

Du skal linke direkte til den underside, du vil have folk til at besøge. Det kan være til en salgsside eller et bestemt blogindlæg. Linker du f.eks. direkte til din blogmenu, gør du de besøgende en bjørnetjeneste, fordi de kommer på et større arbejde for at finde det, de gerne ville læse noget mere om.

Det samme gælder for opslag og annoncering på de sociale medier. Husk altid at sende folk derhen, hvor du ønsker, de skal være. Så du får mere trafik på hjemmesiden.

Ellers svarer det lidt til at have en GPS, hvor du bare indtaster ”Århus”, selvom du skal til en bestemt adresse i Århus. Sandsynligheden for, at du farer vild, er ret stor. Eller måske vender du om og opgiver.

Det samme gør dine besøgende, hvis de ikke kan finde rundt på din hjemmeside, eller ikke forstår, hvad du vil have dem til at gøre.

Sådan får du mere trafik på hjemmesiden og holder længere på de besøgende

Vi har alle sammen kun en begrænset mængde tid til rådighed, og derfor er mit råd til dig, at du får sat gang i en blog hurtigst muligt.

At skrive blogindlæg er uden tvivl det, der har givet mere trafik på hjemmesiden og fået antallet af besøgende til at vokse allermest. Og det, der får folk til at blive hængende i længere tid og læse det, jeg skriver. Som så resulterer i, at nogen af dem kontakter mig, fordi de har brug for hjælp og kan se, at det kan de få hos mig.

Men det handler ikke kun om antallet af besøgende. Du kan have nok så mange besøg, men hvis folk er smuttet igen efter mindre end 1 minut, har de slet ikke nået at finde ud af, hvilke problemer, du kan hjælpe dem med at løse.

Det kan endda være, de forlader din hjemmeside lidt skuffede, og så kommer de helt sikkert ikke igen lige med det samme. Så tricket er at få folk til at blive i længere tid. Hvordan gør du så det?

Vis dine besøgende hvilken vej de skal gå

Jeg bruger en meget simpel opskrift, hvor jeg på forhånd har bestemt mig for, hvad jeg vil have de besøgende til at gøre. Ved at bruge interne links og Call-to-action knapper får jeg folk til at klikke sig derhen, hvor jeg ønsker det.

En af de helt konkrete ting, der virker godt er, at jeg nederst i flere af mine blogindlæg indsætter interne links til andre blogindlæg. Som selvfølgelig er inden for det samme emne.

På den måde giver jeg den besøgende en super let adgang til at læse mere om emnet. Tik tak tiden går – og vedkommende bliver længere tid på min hjemmeside og lærer mig bedre at kende.

Nederst i dette blogindlæg kan du se, hvordan jeg linker til andre indlæg, der også handler om hjemmesider. Jeg vifter dig så at sige om næsen og siger ”Hey, prøv lige at se her – det kunne også være interessant for dig at læse”.

At Google også godt kan lide, at du har interne links på din hjemmeside, er bare en fed sidegevinst.

Så prøv at gå dine blogindlæg igennem. Er der flere af dem, der handler om det samme emne? Hvis ja, så link til dem i dit blogindlæg. Hvis nej, så kunne det være, at du skulle skrive nogle flere indlæg om det samme emne, så du får noget at linke til.

Google Analytics er et værktøj du ikke kan undvære

For at du kan vide, hvor mange besøgende du har, hvor længe de bliver på din side, og hvilke sider der bliver læst mest, kræver det, at du bruger Google Analytics.

Her får du adgang til en stor mængde data, som kan virke overvældende, men du skal blot vænne dig til at bruge overblikssiderne. Så kan du hurtigt se, hvordan dine tal ændrer sig fra dag til dag. Jeg bruger dagligt Google Analytics appen, fordi den hurtigt giver mig et godt overblik.

Har du brug for min hjælp?

Er du klar til at komme i gang med at skrive gode blogindlæg, så du får mere trafik på din hjemmeside? Men måske er det selve opsætningen i WordPress, du er i tvivl om, eller du mangler inspiration til, hvad du skal skrive om? Eller du har emnerne klar, men har brug for hjælp til at skrive teksterne?

Så kan du med fordel booke mig til 2-timers marketingsparring.

TIP!

Vil du have mange flere tips og gode råd til din hjemmeside, så læs også disse blogindlæg: