Produktlancering

En god produktlancering kræver tid og planlægning

Har du tid og overskud til at gøre alt det arbejde, der skal til, når du skal lancere et nyt produkt i din virksomhed?

Gennem mine år som brand manager for UniKalk®, BioVinci® og Vivag® har jeg været ansvarlig for et stort antal produktlanceringer. Derfor ved jeg, hvor tidskrævende denne marketingopgave ofte er.

Har du oplevet at blive fanget i produktudviklingen, så du ikke nåede at få planlagt selve produktlanceringen i tide? Du har sikkert et stort ønske, om at dit produkt skal blive en succes og vippe konkurrenterne af pinden. Men det vil kun lykkes, hvis du gør dit forarbejde grundigt nok.

Og har du ikke tid – så brug mig som din eksterne marketingkonsulent, mens du koncentrerer dig om at gøre dit produkt helt unikt.

Værd at huske ved en produktlancering

  • Hvor og hvordan skal du sælge dit produkt?
  • Har du undersøgt, hvem konkurrenterne er, og hvad de gør?
  • Har du styr på dine USPs (unique selling points)?
  • Hvordan vil du markedsføre dit nye produkt? Ved at bruge nyhedsbreve, sociale medier eller mere traditionel offline marketing?
  • Skal du have lavet en ny hjemmeside, eller måske kan du nøjes med en opdatering af den, du allerede har ved at få et hjemmeside-tjek?
  • Skal du have lavet nye tryksager eller salgsmateriale?
  • Hvilken værdi giver dit nye produkt dine kunder?

Listen over alle de ting, der skal gøres ved en produktlancering, kan være meget længere. Alt afhængig af dit produkt og dine ambitioner. Måske skal du have skrevet en marketingplan eller lavet nogle aktivitetsplaner for at holde styr på selve produktlanceringen, så din marketing kommer til at give mening.

Som din eksterne marketingkonsulent kan jeg hjælpe dig med alle facetterne af en produktlancering, så du kommer sikkert i mål.

Få mere info