En god produktlancering kræver tid og planlægning

En god produktlancering kræver tid og planlægning

Har du tid og overskud til at gøre alt det arbejde, der skal til, når du skal lancere et nyt produkt i din virksomhed?

Gennem mine mange år som som marketing manager i en international virksomhed og som brand manager for UniKalk® og Vivag® har jeg været ansvarlig for et stort antal produktlanceringer. Derfor ved jeg, hvor tidskrævende denne marketingopgave ofte er.

Har du oplevet at blive fanget i produktudviklingen, så du ikke nåede at få planlagt selve produktlanceringen i tide?

Du har sikkert et stort ønske, om at dit produkt skal blive en succes og vippe konkurrenterne af pinden. Men det vil kun lykkes, hvis du gør dit forarbejde grundigt nok.

Og har du ikke tid – så brug mig som din eksterne marketingkonsulent, mens du koncentrerer dig om at gøre dit produkt helt unikt.

Værd at huske ved en produktlancering

Hvor og hvordan skal du sælge dit produkt?


Har du undersøgt, hvem dine konkurrenter er, og hvad de gør?


Har du styr på dine USPs (unique selling points)?


Hvordan vil du markedsføre dit nye produkt? Ved at bruge nyhedsbreve, sociale medier, mere traditionel offline marketing eller en kombination?


Skal du have produceret tryksager eller salgsmateriale før lanceringen?

Står du foran en snarlig salgskampagne?

Og du er måske lidt i tvivl om, hvad det kræver, hvordan du får planlagt den smartest og i det hele taget, hvad du skal huske.

Så skal du helt sikkert tage et kig på mit onlinekursus "Sådan laver du en killer salgskampagne". Her viser jeg dig i 5 enkle trin, hvordan du gør fra A-Z. Så du ikke taber overblikket eller misser en deadline.

Kom sikkert i mål

Det kan også være, du skal have lavet en ny hjemmeside, eller måske kan du nøjes med en opdatering af den, du allerede har ved at få et hjemmeside-tjek?

Listen over alle de ting, der skal gøres ved en produktlancering, kan være meget længere. Alt afhængig af dit produkt og dine ambitioner.

Måske skal du have lavet en marketingplan eller udarbejdet nogle aktivitetsplaner for at holde styr på selve produktlanceringen, så din marketing kommer til at give mening.

Som din eksterne marketingkonsulent kan jeg hjælpe dig med alle facetterne af en produktlancering, så du kommer sikkert i mål.

Uanset hvad er det vigtigste, at du hele tiden tænker på, hvilken værdi dit nye produkt giver dine kunder.

Priser ved produktlancering

Langt de fleste af mine kunder vælger at benytte mine klippekort hvor de får rabat på timeprisen.

Se mine priser her.

Blogindlæg om online marketing

Vil du vide en masse gratis input til at forbedre din online marketing , vil jeg opfordre dig til at følge med i mine blogindlæg.


Jeg skriver bla. om emner som  hjemmesider, Facebook, nyhedsbreve, tekster m.m.


Læs blogindlæggene her

Søger du en fagligt dygtig sparringspartner med ordet i sin magt til dine marketingudfordringer, så skal du absolut tage kontakt til Anita Cordes.

Connie Spangenberg  //  Indehaver af Festivitas

Hos Anita har jeg fået den bedste, mest jordnære og effektive rådgivning i meget lang tid. Siden dag 1 i vores samarbejde er jeg kun blevet glædeligt overrasket over det niveau, hun præsterer gang på gang,

Peter Skjerning  //  Indehaver af Skjerning Vinimport

Kontakt mig

Anita Cordes
Peder Mathiasens Vej 4​
3460 Birkerød
CVR-nr. 35950710 ​
Tlf.: 40455302

marketing@anitacordes.dk

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial